23 Mart 2021 Salı

Kabrin nur olsun Müşfika anne...


Kabrin nur olsun Müşfika anne...

Sultan Abdülhamid Han'ın son nefesine kadar yanında olan zevcesi Müşfika Kadınefendi...

Müşfika annemiz, Abdülhamid Han tahttan indirilip Selanik'e sürgüne giderken yanındaydı. Beylerbeyi Sarayında son anına kadar yine Abdülhamid Han'ın yanındaydı.

Müşfika Kadınefendi'nin sonraki yıllarda büyük maddi sıkıntılar çekmesi ve Başbakan Adnan Menderes'e mektup yazarak yardım istemek zorunda kalması tarihimiz için utanç verici hadiselerdendi.

Beşiktaş'ta Serencebey yokuşunda bir ahşap evde kalıyordu Müşfika Kadınefendi.

Müşfika Kadınefendi, örtülü ödenekten her ay 200 lira alıyordu ve tek geliri bu olduğu için geçinemiyordu.

26 Ekim 1954' te Başbakan Adnan Menderes'e yazdığı mektupta özetle şöyle diyor :

"Ben merhametli milletimize tarihin bir emaneti gibiyim.Devletten ve milletten başka dayanağım yoktur.

Mümkünse verilen tahsisata bir miktar daha ilave delâletlerinizi rica ediyorum.
Aciz bir şekilde yaşamama rıza göstermeyin."

Sıkıntısını açıkça dile getiren Müşfik Kadınefendi mektubunu Adnan Menderes'e: " Oğlum... Halimi arzettim.Sevgi ve dualarla gözlerinizden öperim" diyerek bitiriyordu.

Bu mektup üzerine Müşfik Kadınefendi'ye ayda 50 lira zam yapılmıştı.

Müşfika Kadınefendi Serencebey yokuşundaki evinden 37 sene boyunca sadece bir kaç defa dışarı çıkmıştı.

Sadece bir gazetecinin röportajını kabul etmiş " Hiç sokağa çıkmadan nasıl yaşıyorsunuz ?" sorusuna şöyle cevap vermişti :

" Namaz kılıyorum, Kur'an okuyorum, efendime dua ediyorum evlâdım. "
Mekânı cennet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder