26 Kasım 2019 Salı

PADİŞAH KIZI VE KIZLI-ERKEKLİ EĞLENCE ORTAMI



SON DÖNEM PADİŞAH KIZLARININ BAŞI NEDEN AÇIK?

Cennet mekân Abdülhamid Han'ın kızı Ayşe Sultan diyor ki :

" Ben Ayşe Osmanoğlu, 2.Abdülhamid'in onuncu evlâdı ve kızlarının altıncısı olarak 1887'de İstanbul'da Yıldız Sarayı'nda dünyaya geldim.
Hakiki bir Türk terbiyesi ve sağlam bir dini itikad ile büyüdüm.
Türk oğlu Türk, Osman Gazi'nin neslinden geldigimi hiç bir zaman unutmadım ve büyük ecdâdımın memlekete yaptıkları hizmetlerden doğan iftiharı daima kalbimde taşıdım.
Otuz seneye yakın,aziz vatanın hasret acısıyla Fransa'da meyus bir hayat geçirdikten sonra;
sevgili memleketime kavuşmuş olmaktan dolayı kendimi ne kadar bahtiyar hissettiğimi söylemek ihtiyacımdayım.
Ailemizin genci ve ihtiyarı, bu otuz yıllık zaman içinde Türk milletinin selâmet ve saadetine dua etmeyi hayat düsturu saymışlar,
Türk oğlu Türk olduklarını unutmayarak mukaderrata tâbi olmuşlardır."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder